Odpowiedź na postawione w tytule pytanie, mogłaby zawierać się w dwóch zdaniach. Zatem zacznę od cytatu: „Adwokat nie jest od tego, żeby osądzać Klienta. Jego zadaniem jest mu pomagać.” – John Grisham (amerykański pisarz i prawnik)
Niezwykle istotne jest indywidualne podejście do Klienta. Adwokat powinien każdą sprawę traktować z pełnym zaangażowaniem i prowadzić ją z należytą starannością. Za stertą papierów, licznymi terminami rozpraw oraz długotrwałymi procesami stoją ludzkie problemy, będące często fundamentalnymi sprawami dla reprezentowanych Mocodawców, zmieniając ich życie o 180 stopni.
Co się z tym wiąże? To, że dobry adwokat jest osobą empatyczną, która rozumie emocje Klientów i odnajduje się w kontaktach interpersonalnych. Adwokat, w kontakcie z Klientem, powinien jednak zachować pewne granice i nie ulegać zbytniemu rozluźnieniu łączącej ich relacji.
Dobra komunikacja oznacza umiejętność słuchania Klienta, zrozumienie jego potrzeb i obaw oraz odpowiednie reagowanie na jego pytania i wątpliwości. Dobry adwokat powinien klarownie wyjaśnić swojemu Klientowi zawiłości prawne oraz przebieg całego postępowania. Adwokata powinna cechować wyrozumiałość oraz cierpliwość. Buduje przez to zaufanie, które jest podstawą owocnej współpracy.
Co oczywiste, dobry adwokat powinien być dyskretny! Adwokat przedkłada interesy Klienta oraz tajemnicę adwokacką ponad korzyści osobiste. Informacje przekazane mu przez Klienta muszą zostać poufne. Klient powinien się czuć komfortowo, wiedząc, że jego sprawy znajdują się w dobrych rękach.
Etyka zawodowa adwokata obejmuje lojalność, rzetelność oraz transparentność w podejmowanych przez niego czynnościach. Dobry prawnik zawsze informuje swojego Klienta o ryzykach związanych ze sprawą, uczciwie przedstawia swoje możliwości i nie obiecuje rezultatów, których nie jest w stanie osiągnąć.
Jedną z cech dobrego adwokata jest umiejętność szybkiego podejmowania decyzji. Cechuje go także kreatywność, gdyż nie każda sytuacja prawna jest zerojedynkowa. Wymaga się od niego nieszablonowego myślenia i przygotowania argumentacji, która najlepiej służy interesom Klienta.
Dobry adwokat się nie poddaje! To osoba, która nie zniechęca się w obliczu trudności. Adwokat potrafi dążyć do wyznaczonego celu, pomimo przeciwności losu. Nie rezygnuje, gdy sprawy nie idą zgodnie z zamierzeniami i ułożonym planem.
Dobry adwokat to też taki, który dąży do poszerzania swojej wiedzy. Nauka, umiejętność analizowania, sprawdzania i szukania właściwych rozwiązań jest niebywałym atutem. Kompetentny adwokat nie tylko zna przepisy, ale także rozumie, jak je interpretować i stosować w praktyce. Znajomość przepisów prawnych to tylko połowa sukcesu. Dopełnienie stanowi analityczne myślenie, które pozwoli opracować właściwą metodę działania.
Wobec tego, wybór adwokata to decyzja, która wymaga przemyślenia. Kompetencje, wiedza merytoryczna, umiejętności komunikacyjne i etyka zawodowa to cechy, które wyróżniają dobrego prawnika i mogą przesądzać o wyniku sprawy. Pamiętając o tym, zwiększa się szansę na znalezienie pełnomocnika/obrońcy, który z pełnym profesjonalizmu podejściem poprowadzi Twoją sprawę.
Moją misją jest dążenie do tego, aby prawo służyło człowiekowi, a nie odwrotnie. Jestem przekonana, że wytrwałe i konsekwentne działanie jest krokiem w stronę osiągnięcia sukcesu. Świadczenie usług prawnych to moja praca, ale też i pasja. Dlatego nie brakuje mi energii do podejmowania nowych wyzwań i walki o prawa osób, które mi zaufały. Zależy mi na stworzeniu takiej atmosfery, gdzie każdy Klient będzie miał poczucie, że znalazł się w dobrych rękach. Od adwokata wymaga się często ludzkiego wsparcia i zrozumienia w trudnych życiowych sytuacjach. Jestem tego świadoma.
Od poniedziałku do piątku:
7.30 - 15.30
Istnieje możliwość umówienia się na wizytę w innych godzinach, po wcześniejszej konsultacji telefonicznej.
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.
ul. Sądowa 1, 42-700 Lubliniec
+48 694 678 446
kontakt@adwokat-klimas.pl
ING Bank Śląski S.A.
74 1050 1155 1000 0092 8978 8367